sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Syksyn ajan mietteitä

Kesä vierähti hutinalla. Sen jälkeen on ollut kiirettä samaan tapaan niin paljon että hyvä kun perässä itse pysynyt. loppu kesästä alkoi sairastelu kierre jonka loppumiseksi oli otettava itseään niskasta kiinni ja rauhoitettava tuota liikkumista. Mutta millään en luovu karaten harjoittelusta enkä lenkkeilystä. Kuitenkin nyt syksympänä on pitänyt oikein itsensä rauhoittaa tavalla tai toisella. Nyt aikaa onkin kulun kutimet kourassa  tai virkkuu koukun heilunnalla. Kyllä sitä jotain tuostakin on syntynyt ihan käytettäväksi asti. Keho näyttää haluavan välillä otettavan rauhallisemmin joten sitä on siis vain kuunneltava.
Tässä on sitten ollut aikaa kuunnella mitä tuo keho kertoo. Sitä kun osaa kuunnella, on sitä helpompi hoitaa. Kesän reissun jälkeen olen alkanut huomaamaan osaavani uusia asioita, tai olen vanhoille saanut uuden nimen. Olen pienestä pitäen nähnyt enne unia. Niitä näkee myöt äitini sekä muita suvun naisia. Nyt olen alkanut tuntemaan myös enne tunteita, toisten vaivoja saan helpommin selville. Tälle kaikelle sain siis nimen. Olen reiki. Loogistahan se on, reiki on yhteydessä karateen mutta se on ollut minussa jo lapsesta asti. Tämän ymmärtäminen on ollut vaikeaa, ja sen tiedon saanti on vaikeaa. Itse nojaan paljossa tieteeseen, ja sieltä olenkin etsinyt tietoa reikistä. Asia on hyvin laaja ja sitä voi löytyä monelta kannalta asioita, suurinta osaa en kuitenkaan sisäistä. Reikillä on monta eri nimeä, joten sekin vaikeennuttaa tiedon löytöä. Lopulliseen tyytyväisyyteen tulen kemian, fysiikan, psykologian ja fysiologian kautta. Lyhennettynä lämpö on energiaa, Läheisyys, hyvänolonhormooni, tunto, kuudes aisti, jne ovat siis löydettävissä tieteestä. Jokainen muistaa tilanteen kun lapsena sain kolhun vaikka polveen. Aikuinen kun puhalsi "pipiä" ja asetti käden kipeän paikan päälle lieveni kipu. Tämä on reikiä konkereettisimmillaan. Vielä en tiedä paljoa, vain pienen pienen murto-osan reikistä, mutta se kyllä alkaa valkenemään pikku hiljaa. Paljon kuitenkin olen oppinut itsestäni. Olen aina lukenut toisia ihmisiä hyvin heidän kehonkileln kauttaan, olen jotenkin kokenut vahavasti millainen toinen on persoonaltaan. Nuo ovat aina osuneet oikeaan. Samoin enne uneni, joskus hyvinkin tarkkaan toteutuneet. No mutta tämä tästä asiasta.
Viime aikaisin tutkimusmatkani olen tehnyt kilroyn sivuille lähi-idän akselille. Ensi keväänä maaliskuussa olisi leiri kuwaitissa, joka on alkanut minua kiinnostamaan. Tuli vain vahva tunne että sinne mun pitäis mennä. Matkankin saisin ostettua veronpalautuksilla. Vielä kun tarkan ajankohdan saisi selville. TOinen vaihto ehto olisi portugaliin samoihin aikoihin.Vielä en ole ketään mukaani saanut innostumaan aiheesta, joten olen jo vara suunnitelman tehnyt että voin lähteä vaikka yksin. Ostin myös tuolta erätukusta sopivan rinkan reissuja varten. Vielä siis pähkäilen mitä teen.
Pikkujoulu kausi on täällä nyt. EN pääse kuitenkaan kovin moneen mukaan, mutta eikös se tule hyvin takaisin kun se johon pääsen kestää kolme päivää. :) Joten odotan nyt kase ha finlandin jäsenleiriä ja "illanviettoa". Leiri on kahden viikon päästä, joten ei enään kauaa tarvitse odotella. Lähempänä on odottamista myös. Olen ollut erikoistumisopinnoissa, ja tässä päivän sisällä pitäisi tulla tieto millaisen lopputentin  sain tehtyä, joutuuko uudelleen uusimaan vai menikö läpi. Yleensä mulla on tunne jos läpi on, tai ei ole, Mutta nyt sitä ei tullut. Ei vielä muutaman päivän jälkeen päinkään en tiedä kuinka meni. Joten nyt taidan mennä katsomaan sähköpostiani jos sieltä jotain tietoa olisi jo tullut.

Kuvassa nyt siis syksyn aivojen jumpan tuotokset. :D 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti